-->

måndag 13 februari 2012

sagan om borgen.


 
Jag tänker mig hur jag står där i det fantastiska köket.

I ett par vita bomullsshorts.
Brundbrända ben.
Mot ett ljummet klinkergolv.
Sovrufs.
Skapar mig en god frukost med yoghurt och färska frukter.
Tar den med ut till trädgården.
Solar.
Badar.
Hänger lite i hängmattan.
Njuter.



 


"Äventyrlighet och drömmen om att få försvinna in i en annan tidsålder, fick köpenhamnsparet Morten och Tina att bygga ut två små medeltida trullihus till 300 kvm riddarborg i Syditalien."

Men hörrni, hur underbart låter det inte?
Uppfylla en dröm.
Tänk att få bo i en borg.
I Italien.
Lyllos de där Morten och Tina.

Och lite lyllos mig med.
Jag ska hem till L som står för matlagningen.
Hemmalagade köttbullar.
Man får vara glad för det lilla...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar