-->

fredag 17 februari 2012

two sides.sedis owt


pic via Stil Inredning & Design

pic via granit.se
Jag måste fixa till vår sovhörna.
Som tidigare nämnt finns det inte plats för ett nattduksbord och 
brist på ljus kvällstid gör mig galen.
 Nu funderar jag därför på att kanske hänga en svart ljusslinga från taket bredvid sängkanten. 
Problemet är dock fönstret som ligger tätt intill sängen.
Jag är rädd att det kommer se konstigt ut.
En inklämd ljusslinga.

I helgen är det i alla fall dags att bli med gardiner. 
Eller förlåt.
Gardin.
Ett steg i rätt riktning.

pic Wisuella
Men som sagt var, vi kan bara ha en gardinlängd, på den andra sidan står ju sängen.
I vägen. 
Så sjukt mycket i vägen men jag vet ingen annan stans att ställa den?

Och då har vi ytterliggare ett dilemma.
Hur snyggt blir det med en gardinlängd på ena sidan fönstret och en ljusslinga på andra?
Helknasigt.

Men åhhh..
#"!&£@$£$!?"#€&"?!
Jag måste komma på en lösning.
Tips?

Nya påslåkan vill jag också införskaffa.
Då slipper jag bekymra mig över överkast.
De fina, med djurmotiv, från By nord vill jag ha.
Säljs hos bland annat Stil Inredning & Design.

pic Wisuella
 Och den söta lejonbilden ska printas och tejpas upp på vägen.
I min, förhoppningsvis snart klara, sovhörna.

Vill bara få det överstökat.
Står inte ut med lägenheten just nu.
Halvklar.
Och då har jag ändå bott där i 2,5 år.
Aldrig nöjd.

Men sen är jag ju också perfektionisten i ett nötskal ;)

1 kommentar:

  1. Åh älskar svart och vitt. Jag är helt insönad på det som det visar sig i mitt hem :)

    Tack för din fina kommentar PAulina!

    Fin helg till dig och dina!

    KRAM

    Ida & Nike

    SvaraRadera