-->

fredag 3 augusti 2012

chipotle.


"home sweet home".
trots att jag stressade iväg från jobb, insåg jag ganska snabbt att det inte fanns tid för mig att göra de ärenden jag hade på agendan. 
Banken och postkontoren har ju samma arbetstider som alla andra.
så typiskt.
När ska man få tid till sådant?

Så istället åkte jag och storhandlade.
och nästan svimfärdig i den fullknöckta mataffären köpte jag mig en proteinbar som jag tryckte i mig.
eller ja, jag betalade i efterhand.
ni vet som de gör i filmer ;)

På vägen hem svängde jag också inom Chipotle.
Jag och L åt där när han var där och jag älskade det.
Han, inte lika okej med att man stoppar ris i en burrito.
brunris, majs, salsa, guacamole, gräddfil, sallad, kyckling.
(jag skippar bönorna)
såååååå gott.

Så det blev jag och Mr. Take Away ikväll.
Ibland får man helt enkelt unna sig.
Jag är ju bara här 4 veckor till och det gäller att ta vara på tiden.



 Och lyxa till det när man kan! 

Väl hemma upptäckte jag dock att halva proteinbaren hängde på hakan.
Chokladen som den var dränkt i (fortfarande i sockersuget) hade visst smält i hettan. 

Personalen i kassorna måste fått sig ett gott skratt när jag lämnade.
Haha :)

Nu ska här bakas kakor.
"just add one egg and a stick of butter"
Tänkte nämligen fjäska för kollegorna i morgon.
Kanske drar de tillbaka min inplanerade presentation, hehe.

eller inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar