-->

tisdag 7 augusti 2012

tack och lov.

blååååsigt värre.
och bilden påminner mig om att jag måste boka klipptid.
slingor ser också ut att behövas.
hjälp vad mörk jag är i hårbottnen!
Men låter solen bleka det lite till ;)
och så var det väl modernt med tvåfärgat? hehe

det blåser något förskräckligt här idag.
ungefär som på stranden för två, tre veckor sedan.
när den här bilden togs.

Har varit på ett, tack och lov, bra"möte" med min amerikanska bank.
ni förstår, det är ett nedrans stohej när man vill flytta över pengar.
minsta lilla vink kostar skjortan.
(vet ni vad Nordea skulle ha för att lösa in en check? MINST 1200 kronor!)
och det var nog bara ren tur att jag hade tur idag.
för jag råkade hamna hos en supersöt kvinna som inte verkade veta in eller ut.
hon var ny på jobbet.

Ja, vad är det för bra med det tänker ni?
JO, hon visste inte riktigt reglerna och jag kom smärtfritt undan till skillnad från min svenska vän.
Han var tvungen att visa pass och uppvisa studentleg för att ansöka om studentkonto.
De samarbetade bara med amerikanska skolor.
 men kvinnan jag var hos idag verkade inte veta det.
hon bara flyttade över mig direkt.
och med det behöver jag "bara" betala 3 dollar i månaden, istället för 7, fram till skatteåterbetalningen i....
.... juni?

Och därefter kostar en överföring 40 dollar.
Så låt oss hoppas jag får mer än det tillbaka på skatten.

sugen på glass.
till helgen blir det sweetfrog, for sure.
och nästa helg igen.
och nästa.
sen ser jag inte det mer.


Här hemma haltar jag annars mest runt i mina Martens.
De gör så in i vassen ont, men jag tänker ge dem två dagar till, sen åker de tillbaka.
Känns som tre storlekar för små pjäxor.
De trycker liksom ovanpå?
men de är kanon på längden och bredden.
aouch.

och så går jag och inväntar liiite senare timma.
Så jag kan krypa upp i soffan med nyinköpta Oreo-glassar (var tvungen att prova).
Och beta av ett eller två avsnitt av Suits.
Dregla lite över Harvey Specter som är min första (!) och största kändiskärlek ever.
o h m y g o o o o o o o d.

Vem dreglar ni över?
 

1 kommentar:

  1. Jag lovar att de ger med sig! Och de är värda att vänta på för sen blir de de skönaste skorna du äger!

    SvaraRadera