-->

onsdag 26 september 2012

you're allowed to dream.



här vilar mina ögon just nu.
trots att tiden inte finnes.
måste sätta igång och vara effektiv.
beta av den ena saken efter den andra.
försöka se lite progress i den här röran.

tänk om man hade haft ett heltidsjobb.
ett roligt sådant, såklart.
inspirerande.
där man (om man nu ville) kunde koppla bort arbetet på kvällen.
tjänat tillräckligt med pengar.
tillräckligt för att må bra och kunna unna sig det man vill.
men ändå så att fattningen om verkligheten finns kvar..

tänk ett stort hus
(eller en stor lägenhet för den delen).
renoveringsplanering på gång.
men bara ur ett roligt perspektiv nu alltså.
skippa alla måsten, alla svåra val, alla kostnader och sånt jobbigt.
bara själva planeringen....
drömkök, drömbadrum och för att inte tala om drömsovrummet.
 

back to reality.
vad var det jag skulle göra nu då?
läsa kap 3 och sedan börja spåna på mitt arbte. 
just det. 
& ikväll ska jag försöka träna och så ska jag laga mat.
kanske läsa ännu ett kapitel för att komma i fas.


pics via emmas designblogg and my pinterest - words

1 kommentar: