-->

onsdag 5 december 2012

fear the future.


 
jag blir så förvånad över mig själv vissa dagar.
som idag till exempel, när ingen matlust infunnit sig sedan frukost.
jag åt lunch vid halv tre.
något är med andra ord garanterat fel.
stress?
men inte är det enbart nuet som stressar mig.
så även framtiden.
sommaren, till exempel.
sommarjobb.
ett vettigt sådant.

och kanske är jag dum men jag har ansökt om ett extra-jobb också.
hur dum får man bli undrar jag då och då?
intervju imorgon och måste medge att jag känner mig lite vemodig i detta nu.
vill gärna men undrar hur det blir.
hur slutar det med mig?
och med mina andra framtidsdrömmar....


jag tror på ärlighet.
jag ska gå dit imorgon och förklara min kapacitet.
jag kan jobba helger (inte varje!), någon kväll i veckan kanske.
och sen får de se om de tycker jag är en bra kandidat eller inte.
förmodligen inte, eftersom de egentligen behövde personal redan innan jul.
och det går ju inte...

jag vill ju gärna ha jobbet och jag hoppas att de inser det också.
och att det sedan, i bästa mån, kan lösa sig ändå.


pics via my instagram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar