-->

söndag 16 december 2012

rullar hem till jul.


jag ska inte slänga upp en bild på en avlägsen, vältränad och önskvärd kropp här.
men jag ska meddela min ångest över intaget av s.k.i.t den senaste veckan.
ursäkta, månaden.
(okej, ska erkänna att jag gjorde 10 armhävningar i köket i förrgår. i smyg. medan jag kokade glögg)

kan tydligen inte koncentrerar mig om jag inte ständigt stoppar saker i munnen.
nötter, godis, choklad, lussekatter, pepparkakor and so on.
med andra ord: den här hektiska hösten har inte varit särskilt värd att skryta om.
träningsmässigt alltså.

så, nu stänger jag ner här och hoppas på det bästa inför tentan imorgon.
jag ska nämligen hem, byta om och släpa min tunga och sladdriga kropp till löpbandet.
som om det skulle hjälpa liksom.
en dags träning. på hela december.
här snackar vi dålig kompensering av nytta och nöje, men... bättre än inget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar