-->

tisdag 22 januari 2013

bye bye stress.


god förmiddag tisdag.
en ledig dag som nu spenderas i soffan med artiklar mellan varven av tvättning.
att vara tillbaka i skolan känns surt.
förbannat tråkiga kurser, och dessutom finns det massor utanför skolan som lockar mer.
tror jag börjar bli redo för arbetslivet.
eller så hade jag kanske behövt en eller två veckor lov till :)

efter hösten som var har jag nu börjat inse vad som är prio 1 i vår.
sluta stressa.
nu i efterhand kan jag inse att jag mådde skit i höstas.
gjorde i princip inget som jag tyckte var roligt.
(för även om kurserna var intressanta så gjorde alla måsten hösten till en pina)
jag pluggade konstant, stressade konstant.
hade dock svårt att inse det då.

nu hoppas jag att även min omgivning lugnar ner sig.
för sånt påverkar.
jag ska i alla fall försöka vara lugn(are).
och med hopp om att min kommande business flyter på,
så kanske det är något som kan roa mig istället för att stressa mig i skolan.
för gud vad roligt det skulle vara.
att få fortsätta vara kreativ.

så vårens grej blir: bryta upp med stressen och bli mer kreativ.
inte hålla på att sikta mot stjärnorna för att nå trädtopparna.
nej usch, inte överarbeta.
det räcker med sånt nu.
jag siktar mot trädtopparna direkt och så ser jag till att hamna där också.
allt handlar ju egentligen bara om planering.
och att kunna unna sig roligheter då och då :)


pics via pinterest. collage by me

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar