-->

måndag 18 februari 2013

monday you bastard.

bild från slutet av förra sommaren.
betydligt mer lyster då än nu.
och fy tysan vad jag längtar efter tunnare jackor och nätta skor.

 sur som ett bi kom jag hem från jobbet igår.
noll energi och en söndagsångest inför kommande vecka som hette duga.
fy för vad tråkigt det är i skolan just nu.
och vilka meningslösa gruppuppgifter de har tvingat oss att göra.
blir nästan gråtfärdig bara jag tänker på det.

och så är det så förbannat mörkt och tråkigt väder ute också.
och de där småstenarna som ligger på alla (!) gator, som j-vlas med att komma in i varenda sko.
eller sätta sig i varenda spår i sulan.
KAN NI SOPA BORT DESSA KANSKE?!
åh.
bitter på allt just nu.
man går upp i mörker och kommer hem i mörker.
tacka vet jag att det nog snart vänder.
(och det där med stenarna är ju egentligen bara fånigt att haka upp sig på..)

verkligen, det känns som mina mungipor hänger i armhålorna.
ögonlocken är trötta och hängiga de också.
behöver en sol och lite (mycket!) ledighet från skolan.


en liten stjärna till mig själv. 
för att palla denna piss-måndag.

1 kommentar:

  1. det vänder nu :)

    och du är väldigt söt på denna bild. sommarfina!

    SvaraRadera