-->

torsdag 8 augusti 2013

kids: more is more.




Zara har fått in en massa nyheter inför hösten och de allra finaste hittade jag såklart på barnavdelningen. Visst fanns där en hel godbitar i min egen storlek också, som dessutom förtjänar närmre titt när nästa lön är på ingång.

Och hur bra är det inte, att man via internet och alla webshoppar kan spara ner plagg till datorn som man är extra nyfiken på, och sen kan man liksom suga på karamellen innan man slår till. Att sätta ihop små kollage brukar hjälpa mig i kvalet att köpa/avstå vissa plagg. Inser man fort att ett plagg är svårmatchat blir det enklare att låta bli och vice versa. Ekonomiskt är det också.

Men outfiten ovan, hur söt? Lulli hade förmodligen aldrig satt det på sig (kan se hennes min framför mig om man över huvudtaget försökt sätta på henne blusen med krås OCH knäppe i grenen, haha), men jag älskar det. Älskar, älskar, älskar det. Och hon hade varit SÅ fin i det. Visst kan man matcha med en enkel vit t-shirt om man (eller barnet) nu vill det istället. Precis lika fint! Byxorna är ju to die för i sig själv, så vad man än väljer för typ av enfärgade eller enkla plagg att ha till så blir det garanterat succé. Å andra sidan tycker jag inte man ska fega här! Blommigt, volanger, krås, spets. more is more så länge man inte går bananas med massa olika mönster och färgskalor :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar