-->

onsdag 11 september 2013

tillvaron suger just nu.



min.vanliga.j-vla.otur
jag ska försöka dra detta kort. för det irriterar mig, stör mig, förbannar mig och söker mig hela tiden (!).

om ni inte redan vet, så har jag efter många om och med äntligen bokat min resa till hawaii. i söndags närmare bestämt! när alla datum från skolan gällande obligatoriska seminarier, lektioner, tentor etc äntligen hade förmedlats. skönt, äntligen. lite tråkigt dock att vistelsen inte ska komma att bli så lång som jag hade hoppats. hawaii ligger ju ändå på andra sidan jorden och jag hade gärna varit där, på plats, minst 2 veckor (lägg sen på 3 dagar restid), men detta funkade inte med alla måste-närvara-får-absolut-inte-missa-datum här hemma.

och om ni inte redan vet, så började jag min kvällskurs i borås igår. den kurser som man absolut inte får missa en endaste gång (fast jag tänkte ju göra det, en gång, för att kunna vara borta 13 dagar inkl restid, dvs endast 10 dagar på hawaii). så med andra ord: lämnar sverige onsdag morgon och kommer tillbaka tisdag morgon för att inte missa mer än en gång av min kvällskurs på tisdagar.

nu kommer det alltså, orden från helvetet första introduktionsföreläsningen igår. "hej och välkomna till denna kvällskurs... bla bla bla.... vill också redan nu säga att jag lär ställa in tisdagen den bla bla bla....."

DET VILL SÄGA TISDAGEN INNAN JAG ÅKER!
den tisdagen som gör att jag bokar min biljett onsdag morgon istället för redan på fredagen innan!
så nu nu lär jag sitta där och kuckilura från fre-ons (alla andra tentapluggar, men jag har ju för.en.gång.skull.ingen.tenta!), utan någon som helst j-vla anledning! jag hade kunnat vara hawaii i 14 dagar istället för 10. varför kunde man inte informerats om detta tidigare?! två förbannade dagar tidigare. absolut inget ont mot läraren. bara min vanliga j-vla otur när det gäller tajming.

alltså detta har gjort mig på så förbannat dåligt humör igår kväll och hela dagen idag. kan liksom inte tänka på det utan att vilja slå sönder en fönsterruta eller kasta micron ut genom fönstret!

och just ja, resan går såklart inte (under några som helst omständigheter) att boka om. och då har jag ändå hittat på den ena storyn efter den andra. 

(pallar knappt nämna att tentorna i två av mina kurser i nästa period infaller på samma dag och tid också, vilket innebär att jag redan nu vet att det får bli att skriva omtentan nästa år. vad är oddsen liksom?)

1 kommentar:

  1. <3!
    trist men tänk så här. hur många hade inte dött för att komma iväg till hawaii överhuvudtaget, ens för bara två dagar. och tänk att bara sitta och uggla i några dagar. att inte behöva göra någonting. många som velat vara i dina kläder :).
    kram

    SvaraRadera