-->

fredag 18 oktober 2013

en fantastisk torsdag.

 











 




igår hade jag en av mina bättre dagar på länge.
eftersom det inte blev någon resa till solen så bestämde jag och min bästa vän Lina oss för att ta en dag i köpenhamn. jag är ju inte heller något stort fan av att sova ensam, så redan i onsdags åkte jag ner till malmö och snodde soffan hemma hos lilla familjen. så mysigt att sova över hos vänner. helt klart underskattat! fick dessutom vakna upp till världens finaste lilla leende och sedan tog vi som sagt bilen över bron och in till köpenhamn. 

strosade på stan och kikade i lite affärer. åt god och superfräsch lunch på Skildpadden (tänkte på dig mycket där, mickis!), drack kaffe och unnade oss det godaste på länge. inne på Magasin köpte vi vars ett spett med frukt, nougat och marcipan som sedan dränktes (!) i tre olika sorters choklad och slutligen rullades i olika sorters topping. oh my. jag och lina var kladdiga ut till öronen och fnittrade som om vi var 6 år igen. fast nu med en bebis på köpet, haha. lite shopping blev det också. att ta med en bebis visade sig vara hur behändigt som helst. särskilt med tanke på att barnvagnen istället blev en överlastad shoppingvagn. perfekt!

kvällen avslutades sedan hemma hos älskade Malin och Adam som bjöd på världens godaste svampsoppa och våffelbuffé till efterrätt. min mage, som inte direkt varit jättesugen på mat den senaste veckan, var därmed inte riktigt förberedd för gårdagens intag av mat och kolhydrater. med magont, tunga ögon och ett lite lättare hjärta bestämde jag mig för att stanna hos bästis ännu en natt.

nu är jag däremot hemma i landskrona och ska försöka få lite vettiga saker gjorda. har inte kunnat koncentrera mig på två veckor och känner att jag har en del att ta igen.

2 kommentarer: