-->

onsdag 18 december 2013

pre-christmas.




om det så bara var snö istället för regn som föll utanför huset!
nu har jag varit hemma sedan i lördags och jag tror jag bakat julgodis varje dag sedan dess. eller åtminstone ätit som sig, (kanske inte) bör! just nu är jag in the making av fudge med turkisk peppar, och tidigare idag gjorde jag och lulli mozartkulor. de andra dagarna har vi gjort kola, knäck och polkabräck. den som inte rullar ut från det här huset efter jul har varit magsjuk eller nått, haha!

otroligt skönt att vara hemma även om jag inte känner mig särskilt ledig än. har en del att fixa med när det kommer till jobbansökningar för fy f-n vilken tid det tar! när man väl har suttit med sitt personliga brev i x antal timmar, då ska man mötas av de mest konstiga frågorna som i sin tur tar flera timmar. inte riktigt vad jag räknat med... helt slut i huvudet! på två dagar har jag fått iväg EN ansökan (ja, jag kanske är helt makalöst seg men man vill ju ha det bra!).

åh, nu längtar jag som en tok efter julmat. men istället ska jag strax ställa mig och laga flygance jakob till familjen. också gott! därefter får jag nog försöka mig ut på en promenad eller nått. har ju som sagt gjort ännu mer som provsmakas!

mina senaste julbilder på instagram (ja, den på mig är väl superjulig? faktiskt första dagen på jullovet!).

1 kommentar: