-->

onsdag 12 mars 2014

for lunch.


Efter ett möte i morse åkte jag hem för att fortsätta arbeta där. fördelen med att jobba hemma är att man inte behöver tänka så mycket på matlådor, utan man kan/får i princip äta de rester som finns. tur för mig att jag hade ett libabröd kvar i frysen samt några skivor italiensk skinka. likaså fanns det en rejäl bit hårdost som vi köpte i saluhallen i fredags samt några färska champinjoner. pizza!

Som tomatbas blandade jag krossade tomater, tomatpure och en fjärdedels chili som jag kletade på brödet. fördelen med libabröd är ju att du slipper stå och knåda egen deg! sedan på med skinka, ost och svamp. toppat med pizzakrydda och några varv på pepparkvarnen.



Kände mig otroligt proffsig som tog fram den riktiga kameran, men insåg nu i efterhand den enorma fettfläcken nere till höger. haha, nåja! pizzan syns ju nått så när och den blev precis lika god som den ser ut. kanske till och med godare. snabbt, lätt och helt ok nyttigt med lite sallad till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar