-->

måndag 18 augusti 2014

nya glasögon.




det är ju en djungel det där, att kliva in i glasögonaffären.
när jag köpte mina nuvarande glasögon för tre (eller kanske fyra?) år sedan tänkte jag att de var ganska tillfälliga och att jag snart skulle byta ut dem till några andra. eller att jag inte ens skulle använda dem. och faktum är att jag inte använt dem särskilt ofta, och när jag väl använder dem så är det framför datorn, tvn, svarta tavlan eller ratten, så jag har inte tröttnat på det viset som jag tänkte. de har varit okej. men nu kände jag dock att det var dags för ett (eller två) par nya. sitter ju vid datorskärmen dagen i ända och jag känner att det dessutom vore bra med en ny synundersökning. och med ett intresse för mode är det klart också roligt att ha några andra att variera med. 

så jag klev in i den där djungeln förra veckan vilket resulterade i en synundersökning redan imorgon. och idag tog jag mig därmed en ytterliggare koll, fast i en annan butik för att kolla utbudet. och det var visst bättre än jag tänkt. fyra omtyckta par som alltså ska bli ett (eller två). brillorna som jag har på mig ovan är förmodligen en av vinnarna. men ta bilden med en nypa salt! för det är ju inte klokt vad muppig man ser ut på alla bilder man tar på sig själv (för att kunna rådfråga andra samt fundera kring själv). men aaaaallt för att bli riktigt säker ;)

4 kommentarer:

  1. Men såå snygga! Och så snygg du är!! PINGLA <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. men du är väl bra gullig du! själv ångrar jag typ vaaaarje gång jag går in på den egna bloggen att jag la upp bilden, haha. Fy! kram <3

      Radera
  2. Snygga glasögon! Varifrån kommer det finfina halsbandet? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla, vi får se vilka valet faller på! :) halsbandet är ett gammal från h&m Fashion Against Aids, tyvärr!

      Radera