-->

söndag 26 oktober 2014

helgen this far.



i fredags kom alltså (nästan) hela min familj upp till göteborg. lika mysigt varje gång! den stora skillnaden mot förr är ju att vi nu har släkt här i göteborg, och därmed lite större space att umgås på, också. så i fredags hämtade dem upp mig i stan och sedan åkte vi ut till kusinerna (och farmor som också var här!) i askim. matilda, alex och zoe härjade loss som vanligt och tydligen smittade det av sig när det var dags att knäppa av en bild. supermysig fredag med, som vanligt, väldigt god mat! därefter åkte vi hem till mig och sov över. ja, det är trångt, men också ganska mysigt. mamma på soffan, pappa på luftmadrass och jag och matilda i vår säng (ludde borta över helgen). 


efter fruksot på lördagen åkte vi in till stan där vi strosade runt bland butikerna, åt lunch och ja, lät timmarna gå. jag som inte skulle ha något hittade givetvis mest. men till mitt försvar så var det mesta sådant som jag spanat in och tänkt köpa länge. kanske inte de ljusa skinnballerinorna då... haha!


när vi blev trötta i fötterna satte jag och matilda oss för en liten fikapaus. min lilla lulli! det dröjer väl inte länge tills vi sitter där med vars en kaffekopp istället. herregud ja! på kvällen åkte vi ut till askim igen för ytterliggare en fantastisk trerätters. så mätt att jag kände att jag nog aldrig mer skulle behöva mat igen. familjen stannade kvar och jag lånade bilen och tog mig in till stan igen. kände att jag behöve sova ut ordentligt, för man sover ju aldrig så bra som i sin egna säng.


och nu är jag alltså vaken. det där med att sova ut blev det klart inte mycket av. vaknade vstrax efter sju och kände mig då ganska utvilad. satte på en kopp kaffe för att avnjuta framför nyhetsmorgon i lugnan ro men nej, det var tydligen alldeles för tidigt för det och istället var det turtles som fick tvtid. usch. så jag hämtade min vougebibel som jag köpte i usa men inte hunnit kolla igenom, och slog mig ner i soffan med den och kaffekoppen istället! kl 10 ska jag hämta upp farmor och sedan ska vi bege oss till ikea. därefter hänger jag med mammsen och pappsen i jakten på nya soffor! och ikväll, då kommer äntligen lovis hem igen! <3

ja, det var helgen this far. hoppas ni mår bra!

1 kommentar: