-->

måndag 20 oktober 2014

mer blommor åt folket!


alltså, HUR vackra?
trodde inte det var möjligt men man kan tydligen fota en och samma bukett blommor etthundrafemtioelvatusen gånger (inte bara palmer alltså, haha). tycker färgskalan är så otroligt härlig med det ljuslila, gröna, roströda och ljusrosa. tänker ha dem i vatten nu någon vecka framöver och sedan låter jag dem torka. torkade hortensior är ju nästan precis lika fint, så tummen upp för extra lång hållbarhet på dessa blomster :)  

jag tror faktiskt det var nästan exakt två veckor sedan jag bestämde mig för att ta lite bättre hand om mig själv, min kropp och mina intressen. och än så länge går det bra! visst, jag äter fortfarande en del skit (men håller det till helgen), och en kebabrulle eller pizza slinker också ner, MEN, jag har kommit igång med träningen och hittat nya träningsformer som jag gillar. jag unnar mig saker, som nya blommor i detta fallet, men också tiden för att jag ska få till de där yoga- och body balance passen en gång i veckan. och faktum är, när man väl kommit igång och fått lite rutin på sin träning så tycker jag oftast att en bättre kost tillkommer på köpet. eller ja, så är det för mig i alla fall. så nya träningsformer och mer blommor åt folket har varit min filosofi för att känna mig lite härligare de senaste veckorna. och det funkar!

för övrigt så avskyr jag spegeln som vi har i vardagsrummet. och den är ju inte heller så vit som jag trott, ser jag ju nu. usch! vi har provat att ta ner den flera gånger, men lägenheten uppfattas som så himla mycket mindre då och det är kanske inte något man eftersträvar när man redan trängs på 36 kvm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar